luni, 11 aprilie 2016

Versetele Aroganței: 57. Spovedania

David A. Marin



Am tot auzit zilele astea de lemn, spații mici, și Dumnezeu... Și mi-a venit să scriu asta.
În orice caz, după mine, nu cred că știe cineva fix ce preferă Dumnezeu, deși poate că înainte de mall-uri sub nume de lăcașe, Dumnezeu ar prefera Omul, iar inainte de lemn, Copacii. Natură, alea-alea. Hipiot răzvrătit.

(Pictură: Ego et Rex Meus, 1888, de John Gilbert)

Ghepardul privește iezuitul
Iezuitul privește prin ghepard
Știe iezuitul, ce face ghepardul
Ghepardul știe că nu-i greșit
Dar văzut-ai tocmai așa
Confesiunea catolică
Mare rit traumatic
Când nu-i adogmatic.
Să-ți faci vină pe ce nu-i greșit
Simte cum frige camera spovedaniei
De râsete luciferice compătimitoare.
\\
Un băiat târât de părinți
În zisa casa a lui Iisus
Să se sperie de cântecele de cor
Și de vocea groasă în ecou
Și să se pună în genunchi
Așa-i zisa spovedanie
Și să zică nimic, nimic, nimicuri
Căci, părinte, nu o zic cu rea-intenție
Dar dacă vrei adevărul
Pregătește-te la mici tridente zburătoare
Să-mi saltă din a mea gură
Și să îți străpungă galbena aură
Cu șocuri mici electrice feline
Și să nu mai stau eu în genunchi
Să stai tu…
Sub a mea mare umbră.

Al Pacino ca diavol – VANIATEA e păcatul meu preferat
Dar eu zic că modestia și umilința e păcat mai mare
Și mai păcat e când voi ziceți că-i respect.
Ascultă-mă, căci eu vorbesc cu zeii.
Și mie universul îmi e prieten.
Si eu până și cu Dumnezeu înjur,
Fi-ți-ar furia să-ți fie,
Eu sunt libertin până în străfunduri.
Uneori mă văd culcându-mă în
dimensiuni paralele
cu unele dintre vrăjitoarele pe care le-ați ars
de-a-lungul secolelor.
Mă gândesc că aveau sex-appeal de dădeau pe afară
și pseudo-pietatea voastră și traumele parentale
nu vă lăsau să vă apropiați de ele
așa că le-ați ars pe rug.

Ascultă-mă aici, părinte, căci eu sunt
Păcătos, dar păcatele pentru mine
Nu-s doar alea din a voastră carte neagră.
Și ascultă-mă, părinte, căci eu sunt păcătos
că n-am citit Coranul dar știu cât-de-cât ce-i prin biblie…
Ascultă-mă, părinte, căci eu vorbesc cu Dumnezeu
Și râd cu el și înjurăm, căci îmi e prieten
Și vorbesc cu Freya când mă gândesc la fete
Și le dezbrac și îmbrac și dezbrac în capul meu
și e total O.K., și Freya îmi zâmbește
Și sacrul meu nu-i sacrul tău.

Ascultă-mă, părinte,
Dă-mi a mea pace.
Dă statului a lui pace.
Dă copiilor a lor pace.
Ascultă-mă, părinte,
Căci noi am tot ascultat.
Când o să îngenuncheze biserica
Să-și spună păcatele nouă?

Oare mâine, oare poimâine,
Înainte sau după ce preafericitul”
Își parchează merțanul în Mântuirea Neamului?
Înainte sau după ce vă șerpuiți în treburile statului
și în a noastră educație?
Catolicii au avut cruciadele, dar măcar
cardinalul Wolsey a ridicat și școli
și acum Francis vorbește de ce-i
actual și relevant
dar e ok, că voi vă rugați vara pentru ploi
și faceți amendament la constituție
ca să definiți căsnicia ca o uniune
între femeie și bărbat
de parcă căsătoria vă aparține vouă
și e a voastră proprietate
și e doar din Biblie
de parcă căsătorie nu aveau și
romanii
și nordicii
și grecii
și egiptenii…

Ascultă-mă, părinte,
Căci noi am tot ascultat.
Când o să îngenuncheze biserica
Să-și spună păcatele nouă?
Vezi umbrele de pe pereții catedralei
Vezi lacrimile istoriei
Vezi păcatele
Și simte-mi, părinte, furia,
Simte-mi tridentele și simte
Cum soarele ce intră prin vitraliu
Este lacrimă lui Ra
căci Soarele însăși îl blochezi
Când ridici fortăreți ale opulenței
Și predici umilința...
De ce nu folosiți sutana
să predicați pacea și iubirea
toleranța, egalitatea și omenirea
nu să dați sânge ca spada
în suflet, minte, viață?

Ascultă-mă, părinte,
Căci noi am tot ascultat...
Când o să îngenuncheze biserica...
...Să-și spună păcatele nouă?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu