vineri, 2 noiembrie 2012

Inspiratie de vineri seara


Pentru experienta completa, cititi cu melodia asta pe spate.

                                                                                                                                   
Merg printre frunzele nostalgice,Printre gaurile cristaline ale vantului cel ascutit,
Cu o uscaciune amara in gura,
Umezita de rasete si zambete.

Imi formez memorii visatoare,
Realitate taie incet incet din viata iubitoare,
Dar din sange-mi sare ironia,
Mi se adreseaza cu dumneavoastra,
Si ma intinde prin padurea vesnica cu aroganta…

Dar ma gadila incet si calm,
Doar sa-mi vad asfaltul sub picioare,
Banca din fata…
Zidurile exigente,
Multe pietre,
Si-un perete.

Dar si usa dintr-o parte,
Usa spre realitate,
Visul cel indelungat ce urla infiorator,
Ca o soprana beata, cu vinul peste corpul ei stufos…
Exista si zambeste, ca-I realitatea ce o vad.


Inca'odata merg, inca'odata ma intorc.
Vad cerul fumand nori,
Vad norii plangand ploi…
Aud ploaia batand iarba-n foi…
…Si cerul o inghite cate-un butoi…

"Versetele Arogantei", 2. Usa Dintr-o Parte
                             - David A. Marin



Sigur, is alte si alte parti,
Si partile-s peste tot…
Dar contrastu-I subliniat.
Dar nu la linie ma uit,
Nu ma uit nici la o parte, nici la alta,
Ma uit spre alta carte,

Spre alte carti,
Unele  fara foi.
Au o coperta, au cuprins,
Au zambet..  si nu e din hartie…
Le bate inima-n piept cum imi bate si mie,
Le sare capu dintre umeri, cum e si al meu, de altfel.

O fi viata?
O fi asta?
O fi aia, o fi p’asta…
E aici, e acolo, e peste tot,

Aroganta, uitatoare, moale, calaie, care bate la soare…
Ca o tiganca cu zurgalaii-n vant…
Ca un pisoias plapand…
Ca un asmodeu seducator…
Ca calibrul ala rau’, al unui pistol…
Ca o pusca veche, Mexicana,
Cum o fii pe unde o fii - conjug ,
Conjug verbe, conjug cuvinte,
Stau, gandesc, ma uit, observ,
Zic si spun si tac si misc,
Verbe cu dichis…

O fi viata?
O fi vreun-vreun ce pica cu pipeta?
Picatura chinezeasca se lungeste-n apus,
Eu sunt cel ce spun, va zic.
Gingasia graieste adevarul,
Prin coperti si prin cuprinse…
…prin capitole si alte versete.

                   "Versetele Arogantei", 3. Alt Capitol
                                                  - David A. Marin



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu