miercuri, 9 ianuarie 2013

Miercurea Muzicala Episodul 16

Stiu ca v-am promis ca astazi continui cu formatile contemporane de rock de care multi oameni nici nu au auzit, si etc etc... Dar astazi am ceva mai important de povestit, in legatura cu unul(sau unii) dintre rockerii mei favoriti.
David Bowie, dupa 10 ani, lanseaza UN NOU ALBUM! And guess what? Ne-a dat o piesa la care sa ne holbam... Nu, gen, serios, sa ne holbam. Este facuta in stilul ala psihopat, psihedelic, a lui Bowie. Stilul ala atat de sarit de pe fix, incat subintelesul este cuprins de vreo 10 straturi de profund... (Poate nici chiar asa, dar ati inteles voi).
Bowie este un muzician foarte, foarte versatil, care a fugit prin N si N de stiluri de rock, a cantat cu multi muzicieni diferiti, dar, in final, este una dintre personele care a influentat Rock-ul si l-a dus unde este acum, si, daca ati citit ultimul episod "Miercurea Muzicala", stiti ca mai exista inca muzica adevarata, doar ca e intr-o perioada diferita, cu stiluri diferite. Mie unuia imi place, dar ca sa nu plec pe alt drum, hai sa ne intoarcem la
Bowie... si albumul lui "The Next Day", care apare in martieeee. Uitati si piesa vietii, pe care tot am introdus-o pana acum, mai mult sau mai putin sau deloc...




In afara de atmosfera inspaimantatoare generala, se vad schimbari majore in stilul lui, sau cel putin indicari spre un anumit stil, ce aduce aminte de albumul "Let's Dance", cu versiunea aia atipica a melodiei "Cat People"...(poate e aceeasi in toate albumele, dar am avut eu o stare diferita cand o ascultam incorporata in "Let's Dance"). In orice caz, stilul nu este chiar atat de schimbat, dar are putina emotie, si genereaza un simtamant diferit in comparatie cu "Reality"... Dar tot se poate vedea un pic de regret, in contrast cu putin ego, but maybe that's just me.





Cred ca, dupa 10 ani (luati aminte ca vechile albume au aparut la diferente de cate 2-3 ani, cum ar fi toate de la "Black Tie White Noise" la "Reality"), Bowie a pregatit ceva special... cel putin asa sper. Omul trebuie sa aiba ceva de spus, ca sa faca asta acum, nu cred ca s-a simtit influentat de formatii precum Rush, care inca sunt activi de peste 30 de ani si functioneaza ca in tinerete.... "Far Cry" e un exemplu foarte bun.

Ca sa fiu onest, nu l-am agreat pe Bowie atat de mult niciodata, adica, imi place muzica pe care o produce, dar ca persoana, mi se pare putin ego-maniac, mai ales ca nu prea a introdus niciodata personalele cu care a cantat, sau a format o formatie propriu-zisa. Sunt destule exemple de formatii unde, cand spui numele, te gandesti automat la toti membrii... LED ZEPPELIN! John Boham, Jimmy Page, Robert Plant, John Paul Jones... RUSH! Neil Peart, Geddy Lee, Alex Lifeson... DAVID BOWIE?! DAVID BOWIE...DAVID FUCKING BOWIE...BOWIE...

You can see how that upsets me as a drummer.
In orice caz, cam atat am avut de spus astazi. Va las sa il mai ascultati pe Bowie... Stiu ca, normal, astazi trebuiau sa inceapa din nou "Miercurile Muzicale" cu repetitii, dar, din pacate, nu era nimeni prin Bucuresti sa deschida scoala, si chiar daca ar fi fost, se pare ca unii dintre noi sunt cam singuri prin oras, deci nu ar fi deschis pentru doi oameni amarati... sau trei, doar ca bassistul nostru o avea o fixatie impotriva DESCHISULUI TELEFONULUI. Forever si Trifu au alte treburi d'astea... What the fuck is wrong with these people? One week left till we're back in schuedle, and they're fucking around with vacations and stuff... Da, da, am injurat cam apasat mai sus, dar cand omu' scrie asa putin, e totusi atat de carismatic, dar nu prea mai are ce zice, cateva injuraturi nu supara pe nimeni... nu?

UITEEE CE AM GASITTTTT.... AAAAAAA!!! Cat de tare!





Okay, doar pentru ca a cantat cu toti oamenii astia nu inseamna ca e mai put--- aaah, fuck it. E un om de treaba, care a trecut prin viata, si, chit ca sunt multe momente in care nu il agreez, e treaba lui si viata lui...Omul a lasat ceva in urma, si uneori trebuie sa vedem unele persoane pentru ceea ce au facut, nu cine sunt, mai ales cand vorbim de artisit precum Bowie... 

Sa va bata Rock-ul intelepciune!

David A. Marin, Tobosarul.

09.01.2013 10:57 PM (De data asta am postat si eu mai devreme...)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu