joi, 3 ianuarie 2013

Miercurea Muzicala Episodul 15

Stiu, stiu, am intarziat din nou, dar am motivele mele!

Joile muzicale tend sa fie scurte si trase de par, dar de data asta o sa incerc sa sparg stereotipul si sa creez un episod la fel de intrigant ca si ultimul. Avand in vedere ca mi-am pregatit materialul de saptamana trecuta, astazi o sa il insir pe foaie cat mai... hmm... "melodios".

   Un concept pe care mass-media ni-l baga in fiecare zi pe gat este ca singura muzica contemporana este "one direction, justin bieber, etc..." (nu am folosit litere mari, deoarece nici atat nu merita). Am analizat acest mesaj subliminal mult, si m-am gandit ceva la el, pana cand am realizat ca media si industria muzicala pur si simplu da la o parte talentele adevarate si ramasitele Rock-ului, care evolueaza si in prezent.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O sa incep mentionand una din formatile mele de suflet, The Black Keys. The Black Keys au influente Muddy Waters, B.B. King si Isaac Hayes iar muzica lor are suflet, acel tip de suflet pe care il simt rar in muzica, un fel de ambilitate de a spune povesti, dar in loc sa le istorisesti tu, intri in mintea spectatorului si ii creezi un vis. The Black Keys sunt clar unii dintre muzicienii mei contemporani favoriti, si ca persoane, dar si ca artisti.
Nu vreau sa incep sa istorisesc nimic "ca pe Wikipedia", asa ca o sa va spun ceea ce stiu despre ei din cap...
The Black Keys s-au format in Akron, Ohio, in 2001. Patrick Carney, tobosarul, si Dan Auerbach, chitaristul-vocal au fost amici in liceu, si au format o conexiune adevarata cand si-au descoperit pasiunea comuna fata de... MUZICA BUNA.
Au inceput sa cante in garajul lui Dan, unde au inregistrat multe dintre piesele lor de inceput, si au avut primul concert undeva la un bar, prin Boston. Au castigat in jur de 539 de dolari cash, pe care Patrick i-a pazit toata noaptea in dubita, speriat de bombe... Asta a fost inceputul unei legende.




^ Piesa aceasta este probabil piesa mea favorita de la ei, avand in vedere ca este un omagiu fata de Led Zeppelin, progresivitatea cantecului fiind foarte similara cu Stairway To Heaven. Va recomand cu drag albumul Attack and Release, pe care il puteti asculta in intregime mai jos.

In orice caz, poate preferati mai mult stilul din "Gold On The Ceiling", iar acolo va recomand El Camino, fiind cel mai faimos album al lor.









In concluzie, si in majestica mea opinie, The Black Keys sunt printre singurii artisti de Blues Rock din prezent pe care ii pot mentiona aici, si pe care ii admir din toata inima. Alt lucru intersant la ei este faptul ca, tot in gandul meu, vor pune o amprenta pe acest gen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
The White Stripes...

Cred ca este aprope imposibil sa nu fi auzit piesa asta undeva. A zburat pe radio-uri si cam peste tot, la propriu! Singura problema este ca putini s-au documentat cu adevarat de aceasta formatie... Formatia s-a format in 1997, in Detroit, Michigan, si consta din Meg White (la tobe si uneori voce) si Jack White (vocale, chitara, pian..)

Partea interesanta este ca nu sunt frati. Sunt soti... fosti soti :). Meg si Jack au divortat, dar au ramas prieteni buni si, in prezent, conduc impreuna acest duo genial, foarte foarte promitator.
The White Stripes sunt neaparat o formatie demna de a fi mentionata, pentru combinatia lor dintre Punk Rock si Blues Rock, efectuata tot cu foarte mult suflet!
Stilul similar este observabil, dar tot sunt diferente diametrale intre albumele lor, ceea ce este admirabil, in cuvintele urmatoarei formatii..

------------------------------------------------------------------------------------------------------
MUSE!
"With every new album we try doing something different" Formatia aceasta mi-a fost introdusa de fratele meu Radu, care este un fan inrait. Ceea ce am apreciat instantaneu la Muse a fost faptul ca si-au pus mainile in Space Rock, Space Rock-ul fiind foarte greu de abordat... si nu numai ca lau luat de la artisti geniale precum Rush, dar au adaugat elemente de Alternative Rock, Progressive Rock si chiar Progressive Metal. Ceea ce au facut initial a fost foarte greu, dar faptul ca au reusit si au facut-o atat de bine, cu un talent si o pasiune extraordinara este admirabil. In orice caz, Muse este o formatie admirabila si foarte talentata, cu multe influente dar si inovatii care, in opinia mea, vor ramane tiparite in istorie.

Formatia s-a format in  TeignmouthDevon, in 1994 si este probabil cea mai faimoasa din lista asta. Consta din multi-instrumentalistul Matthew Bellamy (keyboard, keytar, guitar, vocals), bassistul Christopher Wolstenholme si tobosarul Dominic Howard.


Diferentele de stil sunt uimitoare, si sunt foaaarte multe piese geniale pe care le-as pune, dar, de dragul de a lasa spatiu si pentru ceilalti, o sa pun doar doua-trei piese care mie mi-au placut extreeem de mult :).




Ca sa termin mica portiune despre acesti artisti remarcabili, pot spune ca, din toti ceilalti, mesajele lor sunt printre cele mai adanci si profunde, si ating "la corason" orice conspiracy terrorist ca mine. Pentru asta, pe langa muzica in sine, Muse ramane printre formatile mele de suflet contemporane.

Tulai Doamne un paianaj! AAAARGHHHHHH

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Trecem peste paianjen...Un moment de liniste pentru sarmanu' de el...

A patra formatie pe care vreau sa o mentionez este Kasabian, pe care i-am mai avut si in trecut, prin Miercurea Muzicala...

Kasabian sunt englezi, si stilul, chit ca este tot prin aceeasi zona cu formatile precendente, este clar diferit. Acestia s-au format in 1997 in Leicester. Daca vreati neaparat informatii ca "la istorie", uitati un paragraf de pe Wikipedia: "The band's original members consisted of vocalist Tom Meighan, guitarist and backing vocalist Sergio Pizzorno, and bassist Chris Edwards. The band's line-up was completed by Jay Mehler in 2006, replacing guitarist Christopher Karloff, and drummer Ian Matthews in 2004 after a string of session drummers. Kasabian have released four studio albums – Kasabian (2004), Empire (2006), West Ryder Pauper Lunatic Asylum (2009), and Velociraptor! (2011)."
Dar cred ca, pana acum, am trecut de nevoie de a introduce formatii in stilul asta, sau de a vorbi formal. Cred ca cititorii mei ma cunosc destul de bine si cunosc faptul ca eu nu ma dau in vant dupa cuvintele fara sens adevarat, sau forma fara fond... In orice caz, Kasabian canta Electronic Rock, cu intuitii psihedelice, ceea ce eu iubesc la nebunie. 
Dar fara alte cuvinte, va mai daruiesc cateva piese de la ei si trecem mai departe...



Daca va placut ultima piesa, va recomand din toata inima Gorillaz, dar nu o sa vorbesc despre ei aici, pentru ca le dedic un loc pentru viitor, daca o sa am un moment de revelatie legata de ei... Totusi, pofiti o piesa:

-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Este timpul pentru o schimbare de stil foarte FOARTE MARE...... Trecem de la genurile de mai sus la hardcore metal, sau macar o forma de Metal foarte... *ehem* interesanta... 
WITH NO FURTHER A DUE, VA PREZINT ALESTORM, UNA DINTRE PRIMELE FORMATII DE "PIRATE METAL"...Stiu stiu, ideea suna copilaroasa si neserioasa, dar amatorii vor fi surprinsi dupa ce vor asculta piesa... De ce? Este un fel de folk metal cu influente celtice, ceea ce este orgasmic, in tot sensul cuvantului! Primul album Alestorm s-a lansat in 2008, acestia incepand sa cante impreuna in 2004, sub numele de Battleheart. Sunt un fel de combinatie Manowar cu Dropkick Murphys....
Nu prea mai am ce sa va arat, in afara de versurile si ideile geniale si sunetul acesta de "power ballad" foarte foarte caterinca... Aceasta formatie abordeaza "keytar"a intr-un mod interesant si nou, ceea ce este greu dar melodios.
Uitati si alte piese tot de la ei, pe langa piesa mea favorita :).




---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daca tot vorbim de pirati si metale abordate de diferiti "genii" (defapt, ghilimelele nu se prea potrivesc, oamenii chiar fac o treaba foarte buna si delicata...) precum Alestorm, era normal sa vorbesc de alti celtici cu influente "metaliste" si Punk, precum Dropkick Murphys :).
 

Trebuie sa ii multumesc lui Scorsese pentru aceasta formatie, daca nu era el nu aflam de ea niciodata. Piesa de mai sus a fost folosita in filmul "The Departed", si a fost pozitionata perfect. Dropkick Murphys sunt o formatie de Punk/Metal cu influente majore celtice, formati in Massachusetts. Acestia sunt americani cu sange irlandez, iar muzica lor, chit ca nu am strop de irlandez in mine (cel putin din cate stiu eu) ma atinge la corason foarte mult, stilul fiind nou, unic si... desigur, orgasmic!
 

.... si, daca tot suntem putin departati de sarbatori, tot mai merge piesa asta:



Pentru fanii Punk:




Vai... S-a facut 3 si trebuie sa ma trezesc la 7... Ma, dragele mele fane ude si fani, va rog sa ma iertati, dar trebuie sa termin asta data viitoare, asa ca verificati blog-ul miercurea sau joia viitoare, si terminam discutia aceasta cum se cuvine... Toootusi, o sa fac o mica concluzie...

Nu conteaza ce genuri muzicale ai, chit ca vrei Rock pur sau Metal, sau chiar Blues sau orice altceva, exista formatii care incearca sa faca asta, doar ca ipocritii din prezent incearca sa le ascunda. Nu fiti jucati de mass-media, exista MULTE formatii bune si multi muzicieni buni in prezent, cu foarte multe stiluri diferite. Eu am facut pur si simplu un omagiu.

Si, daca chiar nu exista cineva care face ceea ce vreti voi sa ascultati, atunci luati-va un instrument si puneti-va pe cantat! 

       Ca intotdeauna, 
SA VA BATA ROCK-UL INTELEPCIUNE! 
...a da, si LA MULTI ANI!
                - Tobosarul David A. Marin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu